דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור לעומת שיווק 

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2922 פעמים ]

שיווק מגדיר את הלקוחות. יחסי ציבור מדברים אליהם

באופן כללי, זוהי ההבחנה המשמעותית ביותר בין שני התחומים. בעזרת שיווק אנחנו מנסים להבין מי הלקוחות שעומדים מולנו, מהן ההעדפות שלהם ואיך אפשר לגרום להם לקנות את המוצר שלנו. זוהי למעשה דרך שמגדירה פלחי שוק, לקוחות פוטנציאליים וקהלי יעד עבור המוצר שהחברה מוכרת.


יחסי ציבור פונים אל הלקוחות - אם ללקוחות מוגדרים או לכולם - בניסיון לבצע מיצוב לאותו גוף ולמעשה לגרום לו 'להיות קיים' בעולם התקשורת. חברת יחסי ציבור היא זו שמקדמת את הלקוח, חושפת אותו לציבור וגם קובעת את הדימוי שלו, בעזרת כלים מתוחכמים והיכולת להכיר היטב את המשתמשים בכלי התקשורת.

יחסי ציבור יהפכו חברה למותג

שיווק לבדו לא יוכל לשנות את הצורה בה רואה הציבור את החברה. ליחסי ציבור הכוח לשנות או לעצב את דעת הקהל כלפי החברה, על ידי אותו מיצוב שהזכרנו קודם. שיווק יהיה יעיל רק לאחר שהמיצוב כבר נעשה, כשהלקוחות כבר קיימים או כשהקהל כבר מכיר בצורה מסוימת את החברה. ללא חברת יחסי ציבור שתכניס את הלקוח שלה לתודעה, אין מה לבצע קמפיין שיווקי.

יחסי ציבור נמשכים זמן רב. שיווק הוא יותר נקודתי

קמפיין שיווקי יהיה בדרך כלל נקודתי, בדומה לפרסום: כמה חודשים של ניסיון להבין את הלקוחות ולבחון את תגובותיהם יהיו מספיקים כדי להשיג את המטרות. במקרה של יחסי ציבור, זה לעולם לא ייגמר. תמיד יש עוד לאן לשאוף, עוד לשפר ולהשיג חשיפה יותר טובה עבור החברה. קמפיין יח"צ משמעותי הוא כזה שנמשך כמה שנים.

...ולכן היחסים עם משרד יח"צ קריטיים הרבה יותר

זה חשוב להיות ביחסים טובים עם כולם, גם עם חברת השיווק והפרסום שלכם, אבל בכל הנוגע ליחסי ציבור, זה ממש משמעותי. אל תשכחו כי אנשי יח"צ תפקידם לייעץ, לגרום לכם להיראות טוב ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר. חברת יחסי ציבור צריכה להיות בקשר הדוק עם הלקוח, שצריך לדעת כי הוא יכול לסמוך על אנשי היח"צ שלו בעיניים עצומות.

יחסי ציבור באינטרנט יהיו קלים יותר

שיווק ופרסום באינטרנט, כמעט תמיד, יהיה כרוך בעלויות כספיות. לעומת זאת, חברות יח"צ וגם אנשים מעולם האינטרנט בכלל, הבינו כי הם יכולים לבצע קמפיין יחסי ציבור יעיל כמעט מבלי להתאמץ וכמובן- בעלות כספית אפסית. בניגוד לקמפיינים של שיווק ופרסום באינטרנט, יח"צ ברשת הוא גם פשוט מאוד. מה שצריך זה קצת זמן ויכולת כתיבה משובחת.

אבל השילוב בין השניים יכול ליצור דבר גדול

אין ספק כי שני הדברים גם יחד יביאו אתכם למקומות הגבוהים ביותר. כשאתם צוברים מומחיות בדרכים לדבר אל הלקוחות שלכם (פעולות יח"צ) ויודעים בדיוק מי הם ומה הם מעדיפים (שיווק), לא קשה להגיע אליהם, ליצור לעצמכם מיצוב כמו שתכננתם, להגדיל את כמות הלקוחות בעסק ולשמר את הקיימים לשנים רבות. יחסי ציבור ושיווק ביחד, עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר.

SEO ישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב